7 tobulėjimo kryptys verslams | BPO house

Naujieji metai – puikus atskaitos taškas, jei norite dar labiau auginti savo verslą bei siekti geresnių rezultatų. Daugelio įmonių prioritetinės veiklos kryptys – naujų dirbtinio intelekto galimybių taikymas, orientacija į tvarumą ir poveikio aplinkai mažinimą, procesų automatizavimas diegiant programinę įrangą (viena iš siekiamybių – modernesnė, funkcionalesnė verslo valdymo sistema), investavimas į darbuotojų profesinį tobulėjimą ir kt.

2024 m., tikėtina, verslai ir toliau patirs didesnių ar mažesnių ekonominių iššūkių, tad investuos atsargiau, gerai apgalvodami kiekvieną žingsnį. Kita vertus, diegiamos naujovės neatskiriamos nuo investicijų: kuo inovatyvesni būsite, tuo daugiau investicijų pritrauksite. Taigi, teks laviruoti ir eiti koja kojon su visuomeniniais bei technologiniais pokyčiais.

Keletas dalykų, kurie, manome, bus svarbūs 2024 m.:

 

1. Dirbtinio intelekto galimybių pritaikymas

„Boston Consulting Group“ – tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės – ekspertai yra įsitikinę, kad „norint tapti savo srities lyderiais po penkerių metų, jau šiandien reikia parengti aiškią ir įtikinamą generatyvinio dirbtinio intelekto strategiją“. Nors dirbtinio intelekto galimybėmis naudojamasi jau daugiau nei dešimtmetį, tik pastaraisiais metais jos plačiau integruojamos į produktus ir paslaugas.

Dabar dirbtinis intelektas beveik kiekvienai organizacijai leidžia sumaniai automatizuoti vidines operacijas ir sulaukti grįžtamojo ryšio apie klientų patirtį.

 

2. Verslo valdymo sistema: esamos optimizavimas arba naujos diegimas

Naujosios technologijos darbuotojams padeda efektyviau atlikti darbus ir gali padidinti produktyvumą. Visa tai telpa į vieną sąvoką – verslo valdymo sistema. Taigi, pasitelkę automatizavimo sprendimus supaprastinsite įvairias komandos atliekamas užduotis. Inovatyvūs sprendimai ne tik padeda geriau valdyti laiką (sumažėja laiką „valgančio“ rankinio darbo), bet ir nusistatyti prioritetinius darbus. Pavyzdžiui, kaskart, kai įvesite naują informaciją, programinė įranga tuojau pat pagal iš anksto nustatytus parametrus ją apdoros, kad to nereikėtų atlikti mechaniškai ir gaišti laiko.

Automatizavus įmonės procesus (pavyzdžiui, kai tam tikros prekės likučiai el. parduotuvėje sparčiai mažėja, formuojamas automatinis prekės užsakymas iš gamintojo), didesnė tikimybė išvengti žmogiškųjų klaidų. Kai pasitelkiama verslo valdymo sistema, automatizuoti galima:

Susisiekite su „BPO House“ – atsižvelgdami į Jūsų veiklos specifiką, pasiūlysime tinkamus sprendimus.

 

3. Darbuotojų kvalifikacijos ir „minkštųjų“ įgūdžių tobulinimas

Tinkamas vadovų požiūris – orientacija į komandą. Būtent darbuotojai labiausiai puoselėja ir augina verslą. Taigi, darbuotojams privalu užtikrinti profesinio tobulėjimo galimybes. Taip stiprinami ne tik jų įgūdžiai, bet ir pati įmonės kultūra. Kiekvienam iš komandos narių svarbu susipažinti su konkrečios verslo srities naujovėmis, technologijomis bei kintančiais profesiniais lūkesčiais. Pakankamai dėmesio turėtų būti skiriama mokymams, kvalifikacijai kelti, ypač srityse, į kurias sparčiai skverbiasi dirbtinis intelektas. Keli pavyzdžiai:

  •       komandos narių dalyvavimas konferencijose;
  •       ekspertų prezentacijos;
  •       sertifikavimo seminarai;
  •       mentorystės programos;
  •       išplėtota keitimosi informacija praktika ir kt.

Verslai labai daug dėmesio skiria tyrimams, duomenų kodavimui, analizei ir kt., tačiau atliekant tam tikras užduotis vis dar labai svarbūs ir vadinamieji „minkštieji įgūdžiai“ (tai yra bendravimas, bendradarbiavimas, gebėjimas klausytis, planuoti, empatija): juk žmogaus indėlis auginant verslus yra neišvengiamas.

2024 m. organizacijos turėtų investuoti (ir, tikėtina, visai noriai tai darys) į darbuotojų emocinio intelekto lavinimą, bendravimą ir bendradarbiavimą, tarpasmenių problemų sprendimą, aukšto lygio strategijų kūrimą ir apskritai lyderystės ugdymą.

 

4. Tvarumas

Atsižvelgdamos į klientų poreikius, įmonės vis dažniau įgyvendina įvairias su tvarumu susijusias iniciatyvas. Pavyzdžiui, verslai pelno arba siekia CO2 neutralios organizacijos statuso, naudoja tik atsinaujinančią elektros energiją, kuo labiau mažina popieriaus vartojimą (atsisako spausdintų sąskaitų, akcijų leidinių ir kt.), renkasi elektra varomas transporto priemones ir pan. Didieji užsienio prekybos centrų tinklai (kaip pvz., „Walmart“) atnaujino transporto priemonių parką – įsigijo elektromobilius: taip jiems pavyko optimizuoti kuro ir transporto priemonių eksploatacijos bei priežiūros išlaidas. Neatsilieka ir įmonės Lietuvoje, bei plečia savo elektrinių automobilių parką.

Įvairiuose tyrimuose jau įrodyta, kad vartotojai pirmenybę teikia verslams, kurie stengiasi kuo labiau sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Taip pat dažnai tvarūs sprendimai nulemia tiesioginį augimą.

 

5. Klientų patirties gerinimas

2024 m. verslai daugiau dėmesio skirti turėtų ir klientų aptarnavimui, kad kiekviena sąveika pirkėjams dovanotų tik teigiamas ir malonias patirtis. Pavyzdžiai – individualizuota rinkodara, operatyvus prekių pristatymas, greitas ir efektyvus problemų sprendimas ir kt. Visa tai po truputį jau tampa įprasta praktika, tačiau dar ne visuose sektoriuose.

Įmonėse jau sėkmingai įdarbinami klientų patirčių specialistai (angl. Chief Experience Officers) padeda minėtuosius principus integruoti į visas verslo strategijas.

O tai, kad verslai pasirengę gerinti klientų patirtį, rodo ir lietuviškų karjeros portalų skelbimai: organizacijos ieško klientų patirties valdymo skyrių vadovų, užsakymų valdymo vadovų ir panašių specialistų.

 

6. Nuotolinio arba hibridinio darbo modelio evoliucija

Nors dalis didžiųjų bendrovių jau gan griežtai liepia į biurus sugrįžti savo darbuotojams, nes pandemijos išgyvenimai ir patirtys jau po truputį nugrimzta į praeitį, tačiau kitos įmonės tampa vis lankstesnės ir vertina savo darbuotojų laiką bei poreikius. Ir 2024 m. labai svarbiu gebėjimu išliks komandinis darbas, ypač jei komandos nariai nėra toje pačioje fizinėje vietoje (pavyzdžiui, vieni darbuotojai dirba biure, kiti – iš namų, dar kita dalis – iš kito pasaulio krašto). Ne mažiau reikšmingas – ir verslų gebėjimas pritraukti talentus, todėl 2024 m. dar daugiau dėmesio sulauks darbo skelbimai, kuriuose garantuojamas nuotolinis darbas arba bent jau taikomas hibridinis modelis, kai dalį laiko galima dirbti per nuotolį iš darbuotojui patogios vietos, gal net pliažo egzotinėje šalyje.

 

7. Duomenų rinkimas, saugojimas ir geriausių praktikų dokumentavimas

Norint surinkti kuo daugiau žinių apie savo verslą, teks atidžiai išnagrinėti kiekvienos verslo veiklos srities duomenis bei, atsižvelgiant į juos, priimti tinkamiausius sprendimus. Šios sritys – tai pajamos, klientų ir darbuotojų pasitenkinimas, įsitraukimas į socialinę žiniasklaidą ir kt. Informaciją surinksite analizuodami skaitmeninius duomenis, atlikdami apklausas, apklausę tikslines grupes. 

Labai naudinga rinkti duomenis ne tik apie verslo rezultatus: daug naudos gausite ir saugodami informaciją apie geriausias verslo praktikas. Nors užtruks laiko, tačiau visų darbuotojų galima paprašyti užrašyti savo atliekamas standartines procedūras, skirtas atlikti kiekvienai iš jų pareigas atitinkančių užduočių. Ši praktika yra naudinga tuo, kad jei kuris iš darbuotojų paaukštinamas arba pereina dirbti kitur, jo įdirbis nepradingsta.

Peržvelgę šiuos dokumentus, naujieji įmonės darbuotojai sužinos, kaip konkrečias užduotis atlikti efektyviau, greičiau prisitaikys prie naujos aplinkos. O kai esami darbuotojai susiduria su kokia nors dilema, jie taip pat gali bandyti išspręsti problemą, ieškodami atsakymo šioje gerųjų patirčių duomenų bazėje. Efektyviau sisteminti ir saugoti duomenis vėlgi padės pagal Jūsų verslo poreikius adaptuota verslo valdymo sistema.

2024 m. viena iš svarbiausių krypčių išliks ir verslo gebėjimas savo duomenis apsaugoti nuo kibernetinių atakų, duomenų vagysčių ir kt. „BPO House“ informacijos saugojimo diskai yra uždaroje sistemoje, prie kurios iš išorės galima prisijungti tik naudojant VPN tunelius, dvigubą autorizaciją, o informacija ar bylos į išorę yra siunčiamos tik koduotos. Dokumentų apsikeitimui naudojami dokumentų valdymo sprendimai, todėl verslai gali jaustis saugesni.

Taigi, verslai, skyrę laiko pagalvoti, kur dar galėtų tobulėti, ir į šias sritis investavę bent kiek laiko ir finansų, vienareikšmiškai gaus naudos ir gebės konkuruoti su geriausiomis savo sektoriaus įmonėmis.