Turbūt visi apie sėkmingą nuosavą verslą svajojantys žmonės nori visko pasiekti kuo daugiau ir kuo greičiau. Visgi, pradėjus sėkmingai augančią veiklą atsiranda ir tam tikrų iššūkių bei kliūčių, kurių neįmanoma išvengti. Vienas iš jų – apskaita. Ši sritis reikalauja daug laiko, dėmesio ir žinių. Daug kas klaidingai masto, kad pakanka buhalteriją sužiūrėti kiekvienų metų gale, bet iš tiesų šis procesas yra tęstinis, nenutrūkstamas ir vyksta kiekvieną dieną. Ko gero jokiam verslo žmogui neužtektų nei laiko, nei jėgų ir vesti apskaitą, ir plėsti verslą. Tad čia gali praversti apskaitos paslaugos – sprendimas, idealiai tinkantis kiekvienam augančiam verslui. Šiame straipsnyje pasižiūrėsime į ženklus, kurie byloja, kad jau laikas kreiptis dėl šių paslaugų.

Nebėra laiko ar pasidarė per sunku viską pasidaryti įmonės viduje

Naudingiausia verslui yra dirbti ne maksimaliai daug, o išnaudoti turimą laiką maksimaliai efektyviai. Darbo laiko optimizavimas yra bene didžiausias moderniam verslui kylantis galvosūkis. Ieškant, kaip didinti produktyvumą, vienas iš didžiausių atradimų ir siekių yra aiškiau apibrėžti dirbančių asmenų pareigybes bei konkretinti jų atsakomybes. Suprantama, kad įmonės IT sektoriaus specialistas neturėtų siuntinėti verslo pasiūlymų potencialiems klientams, o interneto rinkodaros specialistė neturėtų taisyti kompiuterių gedimų ir panašiai.

Jauname versle, ypač, kai jį pradeda ar įkuria vienas asmuo, labai daug atsakomybių krenta ant jo(-s) pečių. Ne išimtis yra ir apskaita. Nors iki tam tikros ribos įmanoma viską padaryti su minimaliomis žiniomis, tačiau niekada nesijausite užtikrinti ar po pusmečio ar net metų su jumis nesusisieks VMI ar SODRA pastebėję neatitikimus ir prašydami pakoreguoti informaciją, sumokėti mokesčių nepriemokas ir taip toliau.

Jeigu pastebite, kad tai pasitaiko vis dažniau arba, jeigu matote, kad dėl klampinančios ir sudėtingos apskaitos tvarkymo vėl nespėjote aptarnauti klientų, atlikti užduočių, pasirūpinti pridėtinę vertę kuriančiais dalykais, ko gero pats laikas pagalvoti, kokią naudą teiktų apskaitos paslaugos. Jeigu per dieną pavyktų sutaupyti vos valandą jūsų ar darbuotojo laiko – tai gali būti didžiulė nauda. Įkainokite tą darbo valandą eurais. Padauginkite gautą skaičių iš darbo dienų skaičiaus ir galima matyti, kokią vertę jūsų verslui gali sukurti profesionalios buhalterinės apskaitos paslaugos, sutaupydamos darbuotojo laiką.

Taigi pirmasis ženklas, kuris byloja apie profesionalių paslaugų poreikį – laiko stoka pagrindinėms užduotims atlikti arba pernelyg daug naujos informacijos, kurios nespėjate tinkamai apdoroti. Jeigu dėl neefektyvios apskaitos stoja pagrindinė veikla, reikia keisti apskaitos sprendimus.

Apskaitos paslaugos – jų nauda auga, kartu augant darbuotojų skaičiui

Beveik bet kurioje verslo srityje didžiausios išlaidos yra skiriamos darbo jėgos išlaikymui. Norint, kad įmonė veiktų efektyviai, pelningai ir sėkmingai, reikia stiprios ir vieningai veikiančios (sinergiškos) komandos. Tačiau samdant darbuotojus, automatiškai prisideda ir augantis apskaitos poreikis. Kartu su didžiuliu potencialu atsiranda ir daug klaustukų. Tokie buhalterijos aspektai, kaip suminė darbo laiko apskaita ar viršnorminio darbo laiko dienų skaičiavimas ir pan. gali pasirodyti per didelis kąsnis neprofesionalams.

Norint tvarkingai ir optimizuotai atlikti darbuotojų apskaitą reikia išmanyti ne tik kompiuterinę programą, su kuria dirbama, bet ir darbo teisę, bendrinius buhalterijos principus, įmonės veiklos specifiką. Samdyti „in-house“ specialistą gali būti Misija neįmanoma, kadangi jo darbui pakaks 0,25 ar 0,5 etato. Kaip žinome, kompetentingiausi specialistai tada nekandidatuos.

Kaip viena daugiausiai laiko reikalaujančių apskaitos sričių, darbuotojų apskaita geriausiai valdoma profesionalų rankose. Užuot tvarkantis su geometrinės progresijos būdu augančiomis jūsų ar kitų darbuotojų laiko sąnaudomis, rinkitės profesionalias paslaugas.

Jeigu nusimato spartus augimas – jam geriausia ruoštis iš anksto

Paimkime konkretų pavyzdį – e-komerciją. Elektroninė prekyba pastaruoju metu išgyvena didžiulį pakilimą. Šioje srityje startuojantys ar veikiantys verslai augimą gali matuoti net ne procentais, o kartais ir tai daryti ne vieną syk per metus, o kartą per mėnesį ar net porą savaičių. Jeigu šį mėnesį e-komercijos parduotuvės apskaita dar ir atrodo suvaldoma, kitą mėnesį pardavimų gali būti 50%, 100% ar net 200% daugiau, o tuomet jau kyla problemų, nes atsiranda naujų iššūkių. Pavyzdžiui – didėja pelno mokesčio tarifas.

Yra tikrai ne viena jauna, auganti įmonė, kurios vadovai ar verslų įkūrėjai paprasčiausiai nepastebėjo, jog įmonė staigiai priėjo tą ribą, kada automatiškai tampama PVM mokėtoju. Jeigu apie tai nežinoma ir tam nepasiruošiama, dėl pridėtinės vertės mokesčio gali labai smarkiai sumažėti pelningumas. Taip pat nutinka ir su pelno mokesčio tarifo augimu. Situacija apsiverčia 180 laipsnių ir tada reikia skubotų sprendimų, kurie gali nuliūdinti klientus, priversti juos dairytis kitur.

Iš kitos pusės, jeigu vedama profesionali apskaita, buhalteriai gali jus informuoti apie tokį pasikeitimą. Tuomet vadovai, akcininkai ar atsakingi asmenys gali tam pasiruošti ir skirti savo laiką ne padrikos buhalterijos tvarkymui, o pridėtinę vertę toliau kurti leisiančių sprendimų priėmimui. Lankstumas, šiuolaikinėje verslo aplinkoje yra labai svarbus, imant ne tik e-komerciją, bet visą verslą bendrai. Aplinka ir sąlygos verslui gali labai sparčiai keistis, todėl naudinga ruoštis iš anksto.

Apibendrinant šią dalį, reikia išskirti tai, kad profesionalios apskaitos paslaugos yra išskirtinai svarbios sparčiai augantiems verslams, kurie nespėja tvarkytis su besikeičiančiais poreikiais.

Ieškoma būdų optimizuoti mokestinę naštą

Paklauskite, ko verslininkai nemėgsta labiausiai ir turbūt 90% jų atsakys, kad „mokesčių“. Juokus patraukus į šalį, pasirinkus profesionalias buhalterinės apskaitos paslaugas, galima rasti nišą ir galimybę verslui galbūt sumažinti mokestinę naštą, ją optimizuojant.

Tai reiškia, kad buhalteriai, vedantys apskaitą, pateikia įžvalgas, kaip valdyti pinigų srautus, kaip skirstyti lėšas ir kokius mokėjimo sprendimus pasirinkti, kad einamųjų laikotarpių gale (mėnesio, metų ir t.t.) mokestinė našta būtų mažesnė. Tai gali būti ne tik lėšų paskirstymas, bet ir jums priklausančių lengvatų panaudojimas, paraiškų teikimas dėl paramos priemonių gavimo ir kita.

Ypač šiuo laikotarpiu, kada verslo sėkmė neatsiejama nuo ganėtinai trapaus ir nenuspėjamo visuomenės sveikatos sektoriaus, egzistuoja daugybė skirtingų sprendimų, galinčių padėti jaunam verslui augti, bet kuriai įmonei įsibėgėti ar palengvinti sunkumus, kurie atsiranda dėl prastovų ar apribotos veiklos.

Pačios mokestinės tvarkos keičiasi ganėtinai dažnai. Jūs patys galite visko ir nežinoti, tačiau laiką jums skiriantys profesionalai viską stebės ir žinos!