Chatgpt kompiuteryje

Šiuolaikiniame taip sparčiai kintančiame pasaulyje dirbtinis intelektas (DI) – nebe vien madingas žodžių junginys, bet įvairių verslų kelrodė žvaigždė siekiant pokyčių. Finansų apskaita – viena konservatyviausių sričių, tačiau pasitelkdamos dirbtinį intelektą, įmonės iš naujo apžvelgia savo paslaugas bei sąveiką su klientais.

DI integravimas į įmonės apskaitą nėra tik paprastas veiklos patobulinimas ir efektyvinimas: tai būdas formuoti verslo ateitį. Įdiegus DI sistemas ne tik automatizuojamos užduotys, kurias anksčiau atlikdavo žmonės, bet taip pat ir atveriamos durys naujoms galimybėms.

Remiantis „PwC“ – tarptautinio audito ir mokesčių konsultacijų bendrovių tinklo – skaičiavimais, iki 2030 metų DI padės uždirbti ir pasaulio ekonomiką padidins dar 15,7 trilijono JAV dolerių.

Taigi, kokių DI nulemtų pokyčių galime tikėtis finansų apskaitos srityje? Kaip tobulės vienas moderniausių verslo valdymo sprendimų – „Microsoft Dynamics 365 Business Central“?

Kaip dirbtinis intelektas šiandien keičia finansų apskaitos sektorių?

DI įtaka apskaitos procesuose tampa per didelė, taigi įmonės jau nebegali ignoruoti DI ir dirbti pagal senuosius metodus bei modelius. Vėlgi prognozuojama, kad įmonių, kurios integruoja DI įrankius, pajamos išaugs 3 kartus lyginant su įmonių, kurios į DI inovacijas neinvestuoja.

DI panaudojimas apskaitoje

Tam, kad geriau įsivaizduotumėte DI vaidmenį apskaitoje, pateikiame kelis jo panaudojimo atvejus. Taigi, šiuo metu įmonės gali DI pasitelkti siekdamos:

  •  Sparčiau ruošti sąskaitas klientams;
  • Veiksmingiau peržvelgti vadovų ir partnerių pateiktą informaciją;
  • Nuolat stebėti klientų veiksmus ir aptikti, kokių prekių trūksta, kokios operacijos nebuvo atliktos ir kt.;
  • Pasinaudoti sukauptais duomenimis, kurie padėtų prognozuoti tendencijas ir planuoti tolesnius veiksmus;
  • Įgalinti sklandžią vidinę ir išorinę komunikaciją ir kt.

DI vaidmuo yra įvairialypis ir suteikia naudos, kurią junta visa įmonė. Be įvardytų privalumų, DI taip pat gali:

  • Sumažinti klaidų tikimybę, padėti standartizuoti procesus. Automatizuodamas įprastas apskaitos užduotis – duomenų įvedimą, skaičiavimus, suderinimus, ataskaitų generavimą ir kt. – DI sumažina žmogiškųjų klaidų riziką, užtikrina didesnį tikslumą bei nuoseklumą.
  • Sumažinti krūvį net ir ypač įtemptais laikotarpiais. DI sprendimai yra labai universalūs, todėl juos galima greitai pritaikyti prie naujų verslo reikalavimų ir teisės aktų pokyčių. Net ir piko metu DI gali padėti sėkmingai suvaldyti padidėjusį darbo krūvį, komandai dėl to nejaučiant įtampos, užtikrinant sklandžią ir efektyvią veiklą.
  • Pagerinti duomenų apdorojimą. Daugelis apskaitos įmonių naudoja įvairias apskaitos ir verslo sistemas. DI galima įdarbinti taip, kad automatiškai gautumėte duomenis iš skirtingų sistemų, laiku ir tiksliau tvarkytumėte sąskaitas, taip pat teiktumėte ataskaitas, parengtumėte finansines ataskaitas, mokesčių deklaracijas ir išanalizuotumėte duomenis.

Kalbant apie DI, daugeliui iš karto pirmiausia kyla asociacijos su „ChatGPT“. Tačiau yra kur kas daugiau programų ir sistemų, leidžiančių greitai apdoroti pasikartojančias užduotis. 2025 metais dar didesnių pokyčių pasieksime šiose apskaitos srityse:

  • Automatinis sąskaitų faktūrų ir mokėtinų sumų apdorojimas;
  • Netikslių, netinkamų duomenų (įvairių nuokrypių) aptikimas;
  • DI pagrindu sukurti analitiniai įrankiai, padedantys priimti sprendimus;
  • Įžvalgos, susijusios su finansinių ataskaitų duomenų analize, ir kt.

apskaita su DI

Verslo valdymo sprendimas „Business Central“ ir dirbtinio intelekto vaidmuo jame

DI integravimas įmonės išteklių planavimo srityje suteikė daugiau galimybių ir novatoriškumo.

„Microsoft Dynamics 365 Business Central“ (ankstesni pavadinimai – „Navision“ arba tiesiog NAV) priėmė technologinės revoliucijos mestą iššūkį ir gana sėkmingai jį įveikė. DI sprendimai pakeitė produktyvumo sąvoką, supaprastino operacijas, suteikė vertingų įžvalgų. Visa tai gyvybiškai svarbu organizacijoms, siekiančioms klestėti šiame skaitmeniniame amžiuje.

„Dynamics 365 Business Central“ DI vis dažniau pasitelkia ir netikėtoms įžvalgoms, procesų automatizavimui, išmanesniam sprendimų priėmimui.

Bene svarbiausias pastarųjų metų pokytis – „Microsoft Copilot“ – DI asistentas, padidinantis produktyvumą, suprantantis kalbines užklausas bei pateikiantis išties veiksmingų įžvalgų. „Copilot“ gali generuoti idėjas, rašyti, programuoti ir rasti informaciją, taigi, asistentas pritaikytas toli gražu ne vien apskaitos įmonėms ar verslams, kuriems aktualios iš išorės teikiamos apskaitos paslaugos.

Dar viena grandiozinė tendencija – ir generatyvinis DI. Analizuojant DI poveikį apskaitai, sunku jo nepaminėti. Tai DI rūšis, generuojanti naują turinį, kuris anksčiau neegzistavo.

„Business Central“ naujovės ir tobulinamos sritys 2025 m.

„Microsoft“ koncernas jau atskleidė, į kurias sritis investavo ir tebeinvestuoja daugiausia lėšų tobulindamas ir atnaujindamas „Business Central“. Naujoji „Business Central 26“ versija dienos šviesą išvys jau 2025 m. balandžio mėn.

Dar daugiau dėmesio DI

Kuriant „Dynamics 365 2024 Release Wave 2“ – antrąją atnaujinimų dalį – „Microsoft“ įsipareigoja į verslo administravimo sistemą integruoti dar daugiau DI įrankių, pasiūlyti vartotojams išmanesnius ir dar labiau automatizuotus sprendimus, galimybę optimizuoti darbo procesus, padidinti efektyvumą.

Tolesni patobulinimai

„Business Central 26“ turės ir visiškai naujų funkcijų finansų, ataskaitų teikimo, tiekimo grandinės valdymo ir administravimo srityse:

  •       Finansų srityje bus pristatyti įrankiai, kurie palengvins finansinių procesų automatizavimą ir racionalizavimą, vartotojai turės naujų galimybių teikti ataskaitas – pažangiau vizualizuoti, analizuoti duomenis.
  •       Vartotojai, kuriems aktualus tiekimo grandinės valdymas, gali tikėtis tobulesnių sprendimų, padedančių optimizuoti atsargų apskaitą, logistiką ir bendradarbiavimą su tiekėjais.
  •       Be to, administracinę veiklą palengvins nauji įrankiai, padėsiantys lanksčiau koordinuoti kasdienes užduotis ir tvarkyti išteklius.

Visi šie patobulinimai orientuoti į verslo procesus, siekiant suteikti įmonėms geresnes sąlygas augti bei prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų.

Ką daryti, kad ir Jūsų verslas eitų koja kojon su naujosiomis technologijomis?

Kaip jau minėta straipsnyje, įmonės, nebijančios ir sėkmingai savo veikloje diegiančios DI, uždirba daugiausia. Nežinote, ko imtis, nuo ko pradėti, kaip įdiegti DI įrankiais pagrįstas verslo valdymo sistemas? Jums gali padėti „BPO House“ komanda, pasirūpinanti visomis reikiamomis programomis ir įrankiais.

Diegiame modernias valdymo sistemas, parenkame duomenų valdymo sprendimus, sprendžiame duomenų apdorojimo ir konvertavimo klausimus, užtikriname saugumą ir konfidencialumą. Taip pat teikiamos dalinės ar visos apskaitos paslaugos, galime pasiūlyti patyrusių finansų direktorių pagalbą. Taigi, Jums tik reikia apsispręsti, ką konkrečiai norėtumėte patobulinti, o visa kita už Jus atliks „BPO House“ specialistai.